Mravní Bída - Marketing - ANERI s.r.o.

Mravní Bída

V jednom odborném časopise jsem narazil na citát Tomáše Bati z roku 1932, který mě velice oslovil a o který bych se chtěl s Vámi podělit. Tento citát je skutečně nadčasový a lze ho aplikovat i po cca osmdesáti letech i na současně probíhající krizi.

„To, čemu jsme zvyklí říkat hospodářská krize, je jiné jméno pro mravní bídu.
Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek.
V naší zemi je mnoho lidí, kteří se domnívají, že hospodářský úpadek lze sanovat penězi. Hrozím se důsledku tohoto omylu.
V postavení, v němž se nacházíme, nepotřebujeme žádných geniálních obratů a kombinací.
Potřebujeme mravní stanoviska k lidem, k práci a veřejnému majetku. “ T. Baťa

V kontextu dnešní doby a skutečností, které vidíme kolem sebe každý den, ať je to chování politiků, dotace a pobídky pouze určitým oborům a nebo cenová politika některých výrobců a obchodníků, se musí rozumnému člověku tajit dech.
Slova jako kalkulace jsou pro mnoho obchodníků, ale i výrobců již dávno zapomenuta a řídí se pouze trhem – tedy co zákazník unese.

Má snad skutečně úspěšný pekař přispívat neúspěšnému zemědělci a nebo naopak?
Má majitel autoservisu doopravdy přispívat prodejci aut například na šrotovné?

Má snad platit vysoké daně zámečník sídlící vedle zahraničního kovovýrobce, který je od daní osvobozen?

Je možné, aby zadlužené a krachující banky vedli ti manažeři pobírající statisícové odměny a odstupné, kteří tyto banky dovedli tam kde jsou?
Je možné, že v těchto bankách je jednodušší si půjčit 100 milionů a skoro není možné si půjčit 2 miliony, protože nejprve musíte prokázat, že je skutečně nepotřebujete, že máte peněz dost, aby Vám vůbec mohli půjčit s úrokem několikanásobně vyšším, oproti úrokům, které nabízejí za Vaše vklady, které jim také vlastně půjčujete.

Je možné, aby státní pokladna byla bezedná a nikdo se nezodpovídal a nenesl skutečnou a opravdovou odpovědnost za hospodaření se státními prostředky – s našimi prostředky?

Je možné, že platíme z našich kapes tzv. Europoslance, jejichž výsledkem je, že nám dávají limity a omezení např. jak ohnuté okurky můžeme na našem trhu a na našich skutečných tržnicích prodávat,
či zda stamilionové dotace půjdou tam či onam?

Myslíte, že EU skutečně vše vyřeší. - Nevím kdo z nás by chtěl hospodařit společně se svými sousedy
a kam by toto společné hospodaření po čase vedlo.

Dávám tedy za pravdu Tomáši Baťovi, nejde ani dnes až tak o krizi jako takovou, jde spíše o mravní bídu celé společnosti.
Tento stav společnosti určitě nevyřešíme dotacemi pouze pečlivě vybraným - nebo spíše prolobovaným oborům politickými a úřednickými hrátkami, které stejně většinou nikam nevedou.

Držím palce těm a uznávám všechny, kteří neparazitují a skutečně nesou zodpovědnost a něco zodpovědně tvoří.
Hrozím se však jen důsledků, které předáme dalším generacím.

Kéž by bylo více lidí jako byl Tomáš Baťa.

Dalibor Kotek
marketingový poradce
červenec 2009

PS: Jak udělat z jedné tisícikoruny třeba tři tisíce?
Víte jak vznikají fiktivní peníze?
Hra čísel – především pro bankéře a ekonomy dnešní doby.
Tak jeden příklad: Já půjčím tisícikorunu panu Novákovi a pan Novák zase půjčí tuto tisícikorunu panu Bláhovi a tak všichni tři evidujeme, že máme 1000,-Kč. Tedy celkem je v tu chvíli na světě místo té jedné tisícikoruny hned 3.000,-Kč, ale pozor, v nekrytých - neexistujících penězích.
Pokud však chcete tvořit skutečné peníze a hodnoty, tak nepropásněte svůj den D.

Související články : Duch dnešní doby a Ochrana proti krizi

25 LET praxe a referencí v oboru firemního poradenství.

Aneri marketing

ANERI, Karel Gott a Bohuslav Svoboda

Křest kniny
„Praha očima dětí”.

Karel Gott,  Bohuslav Svoboda a Dalibor Kotek

Překlady z češtiny do češtiny

Upravíme Vaše texty.

Překlad z češtiny do češtiny

Rozhovor poskytnutý odbornému časopisu Výběr

Rozhovor poskytnutý odbornému časopisu Výběr

Časopis Výběr je předním titulem v oblasti B2B, zabývajícím se  problematikou marketingu, maloobchodu a prodeje.

TOP CZECH QUALITY

Velvyslanci Spojených států amerických v Liberci

Funkční mobilní reklama

Mobilní reklama

Internetový marketing

Poděkování za podporu rozvoje marketingu v ČR pro ANERI s.r.o.

ČMS (Česká marketingová společnost) udělila u příležitosti dvaceti let od svého založení vybraným zakládajícím a aktivním členům Pamětní list jako uznání a poděkování za podporu rozvoje marketingu v ČR a dlouholetou spolupráci. Mezi firmami, které se podílely svojí úrovní poskytovaných odborných služeb na rozvoji marketingového oboru v ČR, byla i liberecká firma ANERI s.r.o., která působí po celé ČR.

marketing

Outsourcing marketingu z odborného časopisu

Outsourcingem k efektivitě i úsporám
Outsourcing služeb, které přímo souvisejí s hlavním předmětem podnikání, a mohou se proto „delegovat“ na externí odborníky
Nepodcenit marketing
V období ekonomické recese je třeba se na tyto procesy zaměřit
Anketa s podnikateli
S outsourcingem máme pozitivní zkušenosti, aktivně tuto službu využíváme v oblasti marketingu a komunikace