Novinky v legislativě e-shopů

Od počátku roku 2023 vstupují v platnost legislativní změny pro provozovatele e-shopů. Ten, kdo nemá povinné údaje na svém e-shopu v pořádku, se vystavuje problémům od kontrolních úřadů a navíc jeho e-shop nebudí přílišnou důvěru u zákazníků.

 

Mezi nejdůležitější údaje a dokumenty, které je povinné zveřejňovat na e-shopu, patří: povinné identifikační údaje, obchodní podmínky, reklamační řád včetně formuláře na vyřízení reklamace, poučení o možnosti odstoupení od smlouvy včetně formuláře odstoupení od smlouvy a ochrana osobních údajů (GDPR).

Od počátku roku 2023 vstupují v platnost další nařízení. Týká se to například výpočtu slev. Konečná částka po slevě bude muset být vypočítána z nejnižší ceny, za kterou se zboží prodávalo v době 30 dnů před poskytnutím konkrétní slevy.

Dalším nařízením je tlačítko odeslání nákupu. Konečné tlačítko vedoucí k objednávce zboží musí obsahovat nápis Objednávka zavazující k platbě (nebo text stejného významu). Jestliže se text na tlačítku neobjeví, nepovažuje se objednávka za platnou.

Pokud e-shop neinformuje o lhůtě dodání, bude se na něj vztahovat povinnost dodat zboží do 30 dnů od uzavření kupní smlouvy, pokud se se zákazníkem nedomluví jinak.

Další úpravy povinností se týkají zveřejňování recenzí zákazníků, přehledů ve výsledcích vyhledávání i návodů na použití výrobku.

Pokud si nejste jisti, že váš e-shop splňuje veškerá platná nařízení, kontaktujte naši společnost ANERI s.r.o. z Liberce. Váš e-shop zkontrolujeme a navrhneme či zajistíme doplnění veškerých náležitých údajů.

Jaké jsou hlavní funkce firemního webu? Samozřejmě přivést na web návštěvníky a zejména udělat z nich zákazníky. Webové stránky by měly být srozumitelné, přehledné pro návštěvníky zajímavé a zejména by měly plnit obchodní cíle.

S tvorbou webových stránek máme dlouholeté zkušenosti. Při jejich tvorbě nejprve sbíráme co nejvíce informací. Ptáme se zadavatele webu, zjišťujeme potřeby a preference zákazníků a samozřejmě monitorujeme konkurenční weby. Zjišťujeme, kdo je vaše konkurence, jak se prezentuje, co dělá lépe a co hůře. Vždy se snažíme vymyslet, jak to dělat trochu jinak.

Po shromáždění dostatečného množství údajů připravíme funkční náhled webu na pracovní doméně. Po doladění veškeré funkčnosti a designu webu finálně přesouváme na doménu ostrou.

Po dokončení webu práce nekončí. Nadále probíhá sbírání dat a reakcí návštěvníků a na základě zjištěných údajů pokračujeme v úpravách webu. Není jednoduché vytvořit kvalitní web a dostat na něj hodně návštěvníků, ještě složitější však je, udělat z návštěvníků zákazníky. Proto je nutné i po vytvoření nového webu sledovat, jak se na něm návštěvníci chovají, co je zajímá a co preferují a na základě získaných informací web dále upravovat, aby byl pro návštěvníky uživatelsky přívětivý.

Pokud vaše firma web má a vy si nejste jisti, zda by vám nemohl přivádět více zákazníků, kontaktujte pracovníky naší společnosti ANERI s.r.o. z Liberce. Provedeme analýzu vašeho současného webu a doporučíme úpravy, tak aby web plnil maximálně vaše očekávání.

PŘEČTĚTE SI TAKÉ

Internetová reklama je výhodná

Internetová reklama je výhodná

Internetová reklama je výhodná Bez nadsázky lze říci, že reklama na internetu je v současnosti nejvýhodnějším způsobem propagace firmy a nabízeného zboží či služeb. Reklama na internetu je relativně levná a při správném nastavení je velice úspěšná. Internetová reklama...

číst více
Jeden z největších resortů na severu

Jeden z největších resortů na severu

Dlouhodobá spolupráce s jedním z největších resortů severních Čech Komlexní marketingové služby.Před zahájením spolupráce s resortem Malevil si klient nechal vytvořit nové logo, které máme za úkol implementovat do jednotlivých tiskovin a materiálů používaných v...

číst více

Internetová reklama je výhodná

Bez nadsázky lze říci, že reklama na internetu je v současnosti nejvýhodnějším způsobem propagace firmy a nabízeného zboží či služeb. Reklama na internetu je relativně levná a při správném nastavení je velice úspěšná.

Internetová reklama má velký dosah a velkou výhodou je možnost přesného zacílení na potenciální zákazníky. Reklamu lze směřovat na konkrétní část trhu například dle zájmu, dle bydliště, věku a také podle produktů, které uživatel internetu vyhledává.

Pro mnohé je největší výhodou internetové reklamy nízká cena v porovnání s ostatními formami reklamy. Internetová reklama má ale další neocenitelné výhody. Jednou z nich je možnost okamžité reakce, kdy lze kampaň upravit či zastavit. Internetová reklama na rozdíl od mnohých reklamních médií nabízí podrobnou analýzu reakcí potenciálních zákazníků. Navíc lze zjišťovat detailnější informace, co zákazníci na internetu hledali a z jakých stránek na naši reklamu přišli.

Internetová reklama může být grafická, textová nebo ve formě video reklamy. Reklamu lze umístit ve vyhledávačích a na informačních a odborných serverech. Samostatnou kapitolou je reklama na sociálních sítích. Formáty reklamy a její umístění lze různě prolínat a dle potřeby operativně upravovat.

Pro člověka, který se nezabývá tvorbou reklamních kampaní, může být složité a nepřehledné, kdy, kam a jakou formou reklamu na internetu umístit. Určitě se vyplatí kontaktovat odborníky a nechat si zrealizovat reklamní kampaň na míru. Kontaktovat můžete pracovníky naší společnosti ANERI s.r.o. z Liberce.

PŘEČTĚTE SI TAKÉ

Pronájem plošin v novém kabátě

Pronájem plošin v novém kabátě

Pronájem plošin v novém kabátě Čistě, rychle, kvalitně.Pro nově vznikající půjčovnu plošin jsme vytvořili vizuální vzhled společnosti. Navrhli jsme reklamní plachty a realizovali web na klíč. Jedná se tak o rychlou a efektivní spolupráci, díky které klient může svůj...

číst více
Firemní večírek pro zaměstnance

Firemní večírek pro zaměstnance

Firemní večírek pro zaměstnance Blíží se konec roku a řada zaměstnavatelů připravuje různé formy odměn pro své zaměstnance. Před pandemií koronaviru mnohé firmy pro své zaměstnance pořádali vánoční firemní večírky. Pořádání firemních setkání zaměstnanců mimo...

číst více
Zlepšete výkon vašeho pracovního týmu

Zlepšete výkon vašeho pracovního týmu

Zlepšete výkon svého pracovního týmu Blíží se konec roku a řada zaměstnavatelů připravuje různé formy odměn pro své zaměstnance. Před pandemií koronaviru mnohé firmy pro své zaměstnance pořádali vánoční firemní večírky. Pořádání firemních setkání zaměstnanců mimo...

číst více
Web je vizitkou vaší firmy

Web je vizitkou vaší firmy

Web je vizitkou vaší firmy Nezáleží pouze na tom, jak váš web vypadá. Důležité je, aby na něm návštěvníci co nejrychleji našli to, co hledají. Zejména úvodní stránka musí okamžitě upoutat a přesvědčit zákazníka k další akci. Na úvodní stránce by se měl návštěvník...

číst více
Nezapomínejte na stávající klienty

Nezapomínejte na stávající klienty

NEZAPOMÍNEJTE NA STÁVAJÍCÍ KLIENTY Každá firma potřebuje zákazníky, kteří od ní nakupují nabízené produkty či služby. Základem jsou kvalitní výrobky či služby odpovídající ceny. Současný trh se velice rychle rozvíjí a výrobci nabízí díky novým možnostem a novým...

číst více