Novinky v legislativě e-shopů

Od počátku roku 2023 vstupují v platnost legislativní změny pro provozovatele e-shopů. Ten, kdo nemá povinné údaje na svém e-shopu v pořádku, se vystavuje problémům od kontrolních úřadů a navíc jeho e-shop nebudí přílišnou důvěru u zákazníků.

 

Mezi nejdůležitější údaje a dokumenty, které je povinné zveřejňovat na e-shopu, patří: povinné identifikační údaje, obchodní podmínky, reklamační řád včetně formuláře na vyřízení reklamace, poučení o možnosti odstoupení od smlouvy včetně formuláře odstoupení od smlouvy a ochrana osobních údajů (GDPR).

Od počátku roku 2023 vstupují v platnost další nařízení. Týká se to například výpočtu slev. Konečná částka po slevě bude muset být vypočítána z nejnižší ceny, za kterou se zboží prodávalo v době 30 dnů před poskytnutím konkrétní slevy.

Dalším nařízením je tlačítko odeslání nákupu. Konečné tlačítko vedoucí k objednávce zboží musí obsahovat nápis Objednávka zavazující k platbě (nebo text stejného významu). Jestliže se text na tlačítku neobjeví, nepovažuje se objednávka za platnou.

Pokud e-shop neinformuje o lhůtě dodání, bude se na něj vztahovat povinnost dodat zboží do 30 dnů od uzavření kupní smlouvy, pokud se se zákazníkem nedomluví jinak.

Další úpravy povinností se týkají zveřejňování recenzí zákazníků, přehledů ve výsledcích vyhledávání i návodů na použití výrobku.

Pokud si nejste jisti, že váš e-shop splňuje veškerá platná nařízení, kontaktujte naši společnost ANERI s.r.o. z Liberce. Váš e-shop zkontrolujeme a navrhneme či zajistíme doplnění veškerých náležitých údajů.

Jaké jsou hlavní funkce firemního webu? Samozřejmě přivést na web návštěvníky a zejména udělat z nich zákazníky. Webové stránky by měly být srozumitelné, přehledné pro návštěvníky zajímavé a zejména by měly plnit obchodní cíle.

S tvorbou webových stránek máme dlouholeté zkušenosti. Při jejich tvorbě nejprve sbíráme co nejvíce informací. Ptáme se zadavatele webu, zjišťujeme potřeby a preference zákazníků a samozřejmě monitorujeme konkurenční weby. Zjišťujeme, kdo je vaše konkurence, jak se prezentuje, co dělá lépe a co hůře. Vždy se snažíme vymyslet, jak to dělat trochu jinak.

Po shromáždění dostatečného množství údajů připravíme funkční náhled webu na pracovní doméně. Po doladění veškeré funkčnosti a designu webu finálně přesouváme na doménu ostrou.

Po dokončení webu práce nekončí. Nadále probíhá sbírání dat a reakcí návštěvníků a na základě zjištěných údajů pokračujeme v úpravách webu. Není jednoduché vytvořit kvalitní web a dostat na něj hodně návštěvníků, ještě složitější však je, udělat z návštěvníků zákazníky. Proto je nutné i po vytvoření nového webu sledovat, jak se na něm návštěvníci chovají, co je zajímá a co preferují a na základě získaných informací web dále upravovat, aby byl pro návštěvníky uživatelsky přívětivý.

Pokud vaše firma web má a vy si nejste jisti, zda by vám nemohl přivádět více zákazníků, kontaktujte pracovníky naší společnosti ANERI s.r.o. z Liberce. Provedeme analýzu vašeho současného webu a doporučíme úpravy, tak aby web plnil maximálně vaše očekávání.

PŘEČTĚTE SI TAKÉ

Web je vizitkou vaší firmy

Web je vizitkou vaší firmy

Web je vizitkou vaší firmy Nezáleží pouze na tom, jak váš web vypadá. Důležité je, aby na něm návštěvníci co nejrychleji našli to, co hledají. Zejména úvodní stránka musí okamžitě upoutat a přesvědčit zákazníka k další akci. Na úvodní stránce by se měl návštěvník...

číst více
Nezapomínejte na stávající klienty

Nezapomínejte na stávající klienty

NEZAPOMÍNEJTE NA STÁVAJÍCÍ KLIENTY Každá firma potřebuje zákazníky, kteří od ní nakupují nabízené produkty či služby. Základem jsou kvalitní výrobky či služby odpovídající ceny. Současný trh se velice rychle rozvíjí a výrobci nabízí díky novým možnostem a novým...

číst více
Levně řešený marketing menších firem

Levně řešený marketing menších firem

LEVNĚ ŘEŠENÝ MARKETING MENŠÍCH FIREM Marketing můžeme definovat různými způsoby. Jedna z definic říká, že marketing je filozofií úspěšného podnikání, kde základem úspěchu je spokojený zákazník. Z této definice je zřejmé, že každá firma při své činnosti musí marketing...

číst více
Obsah webových stránek

Obsah webových stránek

Obsah webových stránek by měl přinášet uživatelům hodnotu a měl by být uzpůsoben cílové skupině, na kterou budou stránky zaměřeny. Při tvorbě nových webových stránek je důležité si ujasnit cíle webu a cíle obsahové strategie. Způsob a tón komunikace je důležité...

číst více

Teambuilding upevní pracovní tým

Teambuilding upevní pracovní tým Teambuilding – programy týmové spolupráce jsou spolehlivým nástrojem pro zlepšení komunikace a týmové spolupráce, pročištění atmosféry a rozhýbání zaměstnanců k vyšší produktivitě. Tembuilding je obecný výraz pro různé aktivity, které...

číst více

Reklamní text musí zaujmout

Reklamní text musí zaujmout Napsat reklamní text tak, aby byl pro cílovou skupinu zajímavý, poutavý a čtivý je většinou velice těžký úkol. Pokud se rozhodneme vytvořit reklamní text, je dobré se na něj dívat očima potenciálního čtenáře. Text musí být zajímavý pro...

číst více