Od počátku roku 2023 vstupují v platnost legislativní změny pro provozovatele e-shopů. Ten, kdo nemá povinné údaje na svém e-shopu v pořádku, se vystavuje problémům od kontrolních úřadů a navíc jeho e-shop nebudí přílišnou důvěru u zákazníků.

 

Mezi nejdůležitější údaje a dokumenty, které je povinné zveřejňovat na e-shopu, patří: povinné identifikační údaje, obchodní podmínky, reklamační řád včetně formuláře na vyřízení reklamace, poučení o možnosti odstoupení od smlouvy včetně formuláře odstoupení od smlouvy a ochrana osobních údajů (GDPR).

Od počátku roku 2023 vstupují v platnost další nařízení. Týká se to například výpočtu slev. Konečná částka po slevě bude muset být vypočítána z nejnižší ceny, za kterou se zboží prodávalo v době 30 dnů před poskytnutím konkrétní slevy.

Dalším nařízením je tlačítko odeslání nákupu. Konečné tlačítko vedoucí k objednávce zboží musí obsahovat nápis Objednávka zavazující k platbě (nebo text stejného významu). Jestliže se text na tlačítku neobjeví, nepovažuje se objednávka za platnou.

Pokud e-shop neinformuje o lhůtě dodání, bude se na něj vztahovat povinnost dodat zboží do 30 dnů od uzavření kupní smlouvy, pokud se se zákazníkem nedomluví jinak.

Další úpravy povinností se týkají zveřejňování recenzí zákazníků, přehledů ve výsledcích vyhledávání i návodů na použití výrobku.

Pokud si nejste jisti, že váš e-shop splňuje veškerá platná nařízení, kontaktujte naši společnost ANERI s.r.o. z Liberce. Váš e-shop zkontrolujeme a navrhneme či zajistíme doplnění veškerých náležitých údajů.