Loajální zaměstnanci jsou jedním z předpokladů úspěšné firmy. Loajalita pracovníka vůči firmě závisí do značné míry na tom, jak s nimi organizace a její manažeři jednají.

Mezi největší aktiva firmy patří oddanost a věrnost zaměstnanců. Marketingové průzkumy, které se zabývaly vlivem loajality zaměstnanců na hospodářské výsledky firmy, došly k závěru, že loajalita zaměstnanců je jedním ze základů, při budování úspěšné firmy. Je důležité si uvědomit, že loajální zaměstnanec cítí sounáležitost s firmou a ostatními spolupracovníky, je v práci poctivý a jeho pracovní nasazení je vyšší. Loajální pracovník se cítí součástí firmy a nikdy nepoškodí její zájmy.

Loajalitu zaměstnanců nejvíce ovlivňuje chování manažerů. Odpovědný manažer musí být pro zaměstnance příkladem, musí dodržovat zásady firemních hodnot a musí se zaměstnanci komunikovat. Zejména otevřená a srozumitelná komunikace je základním prostředkem při budování loajality zaměstnanců. Zaměstnanci firmy by měli být informováni o záměrech a strategii firmy. Manažeři by měli být ochotni se zaměstnanci diskutovat o jejich problémech a umět naslouchat jejich připomínkám a názorům.

Zaměstnanci firmy mají různé vlastnosti a různé chování. Někteří mají vrozený respekt k autoritám, ale řada pracovníků takovouto vlastností nedisponuje. Firma ale potřebuje loajalitu všech zaměstnanců. Proto je na místě, aby vedení firmy všechny zaměstnance vhodně motivovalo a tak podpořilo jejich loajalitu.

Jak budovat loajalitu zaměstnanců, jak s nimi komunikovat a jaké marketingové aktivity podpoří vztah zaměstnanců k firmě, poradí odborníci marketingových firem.

Cílený marketing je efektivnější

Cílený marketing je efektivnější Každý majitel firmy si přeje, aby se jeho výrobky a služby prodávaly co nejlépe. Jak zefektivnit marketing? Řešením je cílený marketing. Základem cíleného marketingu je rozdělení potenciálních zákazníků do jednotlivých skupin podle...

číst více

Jak zviditelnit e-shop?

Jak zviditelnit e-shop? Každý majitel e-shopu chce získávat stále nové zákazníky a mít tak velké množství kupujících. Aby noví zákazníci e-shop našli a následně se vraceli, je potřeba pro to neustále něco dělat. Už samotná webová stránka internetového obchodu je...

číst více

Dobré PR je konkurenční výhodou

Dobré PR je konkurenční výhodou Každá firma se snaží o co nejlepší image. Úkolem public relations (PR) je budování dobrého jména firmy. V současné době je třeba aktivně a kreativně komunikovat a ukazovat okolí, v čem je síla vaší firmy. Jedině tak vytvoříte pozitivní...

číst více