Firemní identita neboli Corporate Identity je základní nezaměnitelný vizuální styl firmy nebo společnosti.

Jedná se o souhrnné označení pro soubor pravidel upřesňujících jak vystupování firmy ke svému okolí a zákazníkům, tak vnitrofiremní vztahy mezi zaměstnanci, systém řízení i komunikace.

Pod firemní styl spadá i jednotný vizuální styl, který se skládá z několika atribut a tvoří komplexní celek. Mezi hlavní prvky patří logotyp a firemní barvy, od kterých se dále odvíjí například vizitky, hlavičkové papíry, děkovací karty, firemní emaily, www stránky, polepy firemních automobilů, prapory, vlajky, prezentační šablony, reklamní předměty a další. Využívání jednotného vizuálního stylu definuje grafický manuál (logomanuál).

Corporate Identity je silným nástrojem při budování image firmy. Pokud firma na veřejnosti vystupuje podle předem stanovených a promyšlených pravidel, působí důvěryhodně a perspektivně. Správná Corporate Identity je promyšlená, nadčasová a aplikovatelná. 

Jedná se o činnost dlouhodobou a nepřetržitou, jejíž výsledky se dostavují až po určité době. Na výsledku se podílí svým vystupováním a prací každý zaměstnanec firmy.Pozitivní image firmy působí pozitivně na potenciální zákazníky, tím je zvyšován zájem o nabízené zboží či služby.

Při vytváření firemní identity je velice důležité mít dobře připravenou koncepci. Tato koncepce musí vycházet ze skutečných potřeb firmy a její filozofie. Nesmí se stát, že z pohledu veřejnosti není v souladu to, jak firma vypadá a co o sobě říká. Při tvorbě Corporate Identity se vyplatí využít služeb odborných firem, které minimalizují riziko případných přehmatů.

Loajální zaměstnanci

Loajální zaměstnanci jsou jedním z předpokladů úspěšné firmy. Loajalita pracovníka vůči firmě závisí do značné míry na tom, jak s nimi organizace a její manažeři jednají. Mezi největší aktiva firmy patří oddanost a věrnost zaměstnanců. Marketingové průzkumy, které se...

číst více

Nezapomínejte na PR

Nezapomínejte na PR Public relations (PR) jsou techniky, prostřednictvím kterých firma buduje vztah s veřejností. Jedná se o důležitý nástroj, jehož úkolem je vylepšovat obraz firmy i nabízených produktů a služeb v očích všech zainteresovaných. Základním úkolem PR je...

číst více

Marketingová strategie

Marketingová strategie Marketing řeší každý podnikatel, přestože někteří tvrdí, že marketing vůbec neřeší. Rozdíl je ale v tom, zda je marketing řešen efektivně nebo chaoticky bez kýženého efektu s vynaložením zbytečných finančních prostředků. Správná marketingová...

číst více