Firemní identita neboli Corporate Identity je základní nezaměnitelný vizuální styl firmy nebo společnosti.

Jedná se o souhrnné označení pro soubor pravidel upřesňujících jak vystupování firmy ke svému okolí a zákazníkům, tak vnitrofiremní vztahy mezi zaměstnanci, systém řízení i komunikace.

Pod firemní styl spadá i jednotný vizuální styl, který se skládá z několika atribut a tvoří komplexní celek. Mezi hlavní prvky patří logotyp a firemní barvy, od kterých se dále odvíjí například vizitky, hlavičkové papíry, děkovací karty, firemní emaily, www stránky, polepy firemních automobilů, prapory, vlajky, prezentační šablony, reklamní předměty a další. Využívání jednotného vizuálního stylu definuje grafický manuál (logomanuál).

Corporate Identity je silným nástrojem při budování image firmy. Pokud firma na veřejnosti vystupuje podle předem stanovených a promyšlených pravidel, působí důvěryhodně a perspektivně. Správná Corporate Identity je promyšlená, nadčasová a aplikovatelná. 

Jedná se o činnost dlouhodobou a nepřetržitou, jejíž výsledky se dostavují až po určité době. Na výsledku se podílí svým vystupováním a prací každý zaměstnanec firmy.Pozitivní image firmy působí pozitivně na potenciální zákazníky, tím je zvyšován zájem o nabízené zboží či služby.

Při vytváření firemní identity je velice důležité mít dobře připravenou koncepci. Tato koncepce musí vycházet ze skutečných potřeb firmy a její filozofie. Nesmí se stát, že z pohledu veřejnosti není v souladu to, jak firma vypadá a co o sobě říká. Při tvorbě Corporate Identity se vyplatí využít služeb odborných firem, které minimalizují riziko případných přehmatů.

Jak napsat reklamní text?

Jak napsat reklamní text? V uspěchaném světě není čas na zdlouhavá čtení. Reklamní text proto musí být krátký, hutný a poutavý. Správně napsaný reklamní text nabízí marketingovou cestu plnou inovací a efektivních řešení. Text musí být zajímavý pro cílovou skupinu, pro...

číst více

Znalost zákazníka usnadňuje podnikání

Znalost zákazníka usnadňuje podnikání Znalost zákazníka je klíčovým prvkem úspěšného podnikání. Získání informací o potřebách, preferencích a chování zákazníků umožňuje firmám lépe cílit své marketingové a prodejní strategie. Jsou různé způsoby, jak informace o...

číst více

Web je prezentací vaší firmy

Web je prezentací vaší firmy Webové stránky firmy by měly poskytnout potenciálním klientům informace o vaší firmě. Weby by měl být samozřejmě poutavý a moderní. Nejdůležitější ale je, aby na něm návštěvníci co nejrychleji našli to, co hledají. Zejména...

číst více