Firemní identita neboli Corporate Identity je základní nezaměnitelný vizuální styl firmy nebo společnosti.
Jedná se o souhrnné označení pro soubor pravidel upřesňujících jak vystupování firmy ke svému okolí a zákazníkům, tak vnitrofiremní vztahy mezi zaměstnanci, systém řízení i komunikace.
Pod firemní styl spadá i jednotný vizuální styl, který se skládá z několika atribut a tvoří komplexní celek. Mezi hlavní prvky patří logotyp a firemní barvy, od kterých se dále odvíjí například vizitky, hlavičkové papíry, děkovací karty, firemní emaily, www stránky, polepy firemních automobilů, prapory, vlajky, prezentační šablony, reklamní předměty a další. Využívání jednotného vizuálního stylu definuje grafický manuál (logomanuál).
Corporate Identity je silným nástrojem při budování image firmy. Pokud firma na veřejnosti vystupuje podle předem stanovených a promyšlených pravidel, působí důvěryhodně a perspektivně. Správná Corporate Identity je promyšlená, nadčasová a aplikovatelná.
Jedná se o činnost dlouhodobou a nepřetržitou, jejíž výsledky se dostavují až po určité době. Na výsledku se podílí svým vystupováním a prací každý zaměstnanec firmy.Pozitivní image firmy působí pozitivně na potenciální zákazníky, tím je zvyšován zájem o nabízené zboží či služby.
Při vytváření firemní identity je velice důležité mít dobře připravenou koncepci. Tato koncepce musí vycházet ze skutečných potřeb firmy a její filozofie. Nesmí se stát, že z pohledu veřejnosti není v souladu to, jak firma vypadá a co o sobě říká. Při tvorbě Corporate Identity se vyplatí využít služeb odborných firem, které minimalizují riziko případných přehmatů.
První dojem rozhoduje
Reklamní text není jen popis produktu nebo služby. Je to klíčový nástroj, který má zaujmout, přesvědčit a přivést zákazníka k akci. V dnešním rychlém světě, kde se pozornost lidí měří na sekundy, rozhoduje o úspěchu každé značky právě síla slov. Aby byl...
Výhody outsourcingu marketingu
Pro menší firmy je outsourcing často nejen efektivní, ale i ekonomicky výhodnější alternativou. Platíte pouze za služby, které skutečně využíváte, a vyhnete se nákladům na mzdy, vybavení, benefity či školení zaměstnanců. Externí marketingové agentury disponují...
Nezapomínejte na stávající zákazníky
Každá firma potřebuje zákazníky, kteří budou nakupovat její produkty nebo služby. Základem úspěchu jsou kvalitní výrobky či služby nabízené za odpovídající ceny. Současný trh se rychle vyvíjí – díky novým technologiím přicházejí výrobci s inovovanými produkty a...