Firemní identita neboli Corporate Identity je základní nezaměnitelný vizuální styl firmy nebo společnosti.

Jedná se o souhrnné označení pro soubor pravidel upřesňujících jak vystupování firmy ke svému okolí a zákazníkům, tak vnitrofiremní vztahy mezi zaměstnanci, systém řízení i komunikace.

Pod firemní styl spadá i jednotný vizuální styl, který se skládá z několika atribut a tvoří komplexní celek. Mezi hlavní prvky patří logotyp a firemní barvy, od kterých se dále odvíjí například vizitky, hlavičkové papíry, děkovací karty, firemní emaily, www stránky, polepy firemních automobilů, prapory, vlajky, prezentační šablony, reklamní předměty a další. Využívání jednotného vizuálního stylu definuje grafický manuál (logomanuál).

Corporate Identity je silným nástrojem při budování image firmy. Pokud firma na veřejnosti vystupuje podle předem stanovených a promyšlených pravidel, působí důvěryhodně a perspektivně. Správná Corporate Identity je promyšlená, nadčasová a aplikovatelná. 

Jedná se o činnost dlouhodobou a nepřetržitou, jejíž výsledky se dostavují až po určité době. Na výsledku se podílí svým vystupováním a prací každý zaměstnanec firmy.Pozitivní image firmy působí pozitivně na potenciální zákazníky, tím je zvyšován zájem o nabízené zboží či služby.

Při vytváření firemní identity je velice důležité mít dobře připravenou koncepci. Tato koncepce musí vycházet ze skutečných potřeb firmy a její filozofie. Nesmí se stát, že z pohledu veřejnosti není v souladu to, jak firma vypadá a co o sobě říká. Při tvorbě Corporate Identity se vyplatí využít služeb odborných firem, které minimalizují riziko případných přehmatů.

Firemní večírek pro zaměstnance

Blíží se konec roku a řada zaměstnavatelů připravuje různé formy odměn pro své zaměstnance. Před pandemií koronaviru mnohé firmy pro své zaměstnance pořádali vánoční firemní večírky. Pořádání firemních setkání zaměstnanců mimo pracoviště patří k nejúčinnějším...

číst více

Zlepšete výkon vašeho pracovního týmu

Programy týmové spolupráce jsou spolehlivým nástrojem pro zlepšení komunikace a týmové spolupráce, pročištění atmosféry a rozhýbání zaměstnanců k vyšší produktivitě. Uspořádejte pro své zaměstnance teambuilding. Tembuilding je obecný výraz pro různé aktivity, které...

číst více

Web je vizitkou vaší firmy

Nezáleží pouze na tom, jak váš web vypadá. Důležité je, aby na něm návštěvníci co nejrychleji našli to, co hledají. Zejména úvodní stránka musí okamžitě upoutat a přesvědčit zákazníka k další akci. Na úvodní stránce by se měl návštěvník dozvědět, kdo jste, co děláte,...

číst více